Hvis du sælger et produkt eller en ydelse, er der ingen vej uden om online markedsføring i dag. Der er mange muligheder, og det kan være svært at vide, hvad man skal satse på. Læs med her og få styr på, hvordan du får succes med online markedsføring!
Online markedsføring er en helt almindelig og meget nødvendig del af at markedsføre en vare i dag. Vi har utallige og utrolige muligheder, fordi de fleste af os hele tiden har adgang til internettet og bruger det flere gange dagligt. Markedsfører du noget, må du altså ikke gå glip af den online del.
Har du styr på online sikkerhed?
Først og fremmest skal du vide en ting eller to om online sikkerhed. På https://minip.dk/ finder du alt, hvad du skal vide om IP-adresser, beskyttet trafik på internettet, VPN og meget, meget mere. Når du har helt styr på den basale sikkerhed på nettet, er du klar med at gå i krig med den online markedsføring.
Målgruppen er alfa og omega
Al markedsføring handler om at kende sin målgruppe, og det gælder også for den online del af markedsføringen. Du har heldigvis mange muligheder for at lære din målgruppe godt at kende, både ved hjælp af sociale medier, Google Analytics med mere.
Det kan være en god idé at segmentere din målgruppe, så du har flere enheder. Nogle er måske unge, nogle gamle, og nogle er kvinder, mens andre er mænd. Det betyder, at du måske skal henvende dig forskelligt til de forskellige enheder.
Online markedsføring og brugervenlighed
Vores færden på nettet er karakteriseret af, at vi hurtigt er videre. Det betyder, at det indhold du producerer – hvad end det er målrettet salg eller såkaldt “content marketing” – skal være meget overskueligt og brugervenligt. Det kan blandt andet være i form af:
- Tekst, som er opbrudt i korte afsnit.
- Mange overskrifter, billeder, citater med videre.
- Trin-for-trin-guides og lignende.
- Tydelige og klare Calls To Action.
- En overskuelig og letlæselig hjemmeside.